maandag 10 maart 2008

De klucht van de dag...

Roekeloze chauffeurs...


Het is gewoon te grappig of eerder schrijnend, dat ik het niet kon laten liggen...
Dit is wat er gebeurd op minder dan 7h voor onze etalages...

In de Brabantdam hebben we een breed voetpad aan de even nummers, onze kant dus.
Dit voetpad is afgebakend door bloembakken (in het begin van de straat) en aan onze kant door paaltjes en een vuilnisbak.

Dat paatje en die vuilnisbak zullen de hoofdrol spelen in het verhaal van vandaag...

Deze ochtend waren mijn collega en ik net volop bezig in de shop; aanvullen, bijpraten, ...
Tot plots ons gesprek verstokte op een luide 'bonk'... Onmiddellijk keken naar buiten en we konden met onze eigen ogen vaststellen dat een dikke lichtgrijze mercedes gewoon tegen de vuilbak aan was gereden.
Deze kwam uit de watermolenstraat (tegenover de shop) en wou achterwaarts uit de straat rijden en ineens draaien richting de zuid op. Hierbij kruis je dus een rijvak en dan uw eigen vak; maar deze chauffeur slaagde er in om de vuilbak te raken...
De chauffeur stapte niet uit noch keek deze om; enkel het kind op de achterbak keek eens wat er geraakt was... Vluchtmisdrijf....

Als goede burger, en omdat een gedeukte vuilnisbak voor uw etalage geen zicht is, belde mijn collega naar de 101.
Een dik uur later kreeg ik twee agenten over de vloer die de vaststellingen kwamen doen..
Ik heb het volledige verhaal opnieuw gedaan, ondertekend en ze gingen het uitzoeken..

Later op de middag, in mijn middagpauze om juist te zijn, kreeg ik een oproep op mijn gsm. De politie...
ze hadden een heel duidelijke vraag: "zijn jullie wel zeker van de nummerplaat?"
Jawel, dat waren we. De agent vertelde dat ze de wagen reeds gaan onderzoeken waren en dat er 1) bijna geen sporen van een aanrijding met een vuilbak te vinden was en 2) de motor koud stond....
Nummerplaat klopte, omschrijving van de wagen ook... Wat er verder zal gebeuren is voor ons een raadsel, maar we hebben er vertrouwen in! ;o)


Deze namiddag kwam er nog een staartje aan het verhaal, anders zou ik het hier nooit plaatsen..
Omstreeks 17h30 zat ik achteraan in de shop en hoorde in een vrij harde 'bong'. Ik haaste me niet echt, daar ik geen ramptoerist ben; maar bij aankomst vooraan in de shop zag ik dit:


Onze vuilbak en bijhorend paaltje zijn dus alweer aangereden...
Onmiddellijk belde ik mijn collega, om eens te horen hoe scheef het paaltje deze ochtend stond.. Niet zo scheef als nu dus...
Alweer een aanrijding met vluchtmisdrijf!!!!

Maar in dit geval wel een tikkeltje erger! Niet alleen onze vuilbak is kapot, maar het paaltje staat nog schever dan de toren van Pizza... Ik ben er dan ook van overtuigd dat de wagen ook een serieuze deuk zal hebben...

Als goede burger voldeed ik aan mijn burgerplicht en belde de 101.
Snel nog even de buren vragen of ze iets zagen, 'neen'.. en melden dat het paaltje aangereden is "alweer meneer?" "Jawel, alweer"...

Nu moet je dus weten lieve lezertjes, dit paaltje en deze vuilbak zijn slechts TWEE WEKEN geleden weer geplaatst, nadat ze total loss waren gereden...
Het is dus een terugkerende fenomeen, waar jij en ik (als brave belastingsbetaler) tot de dupe van zijn... Van de laatste aanrijding heb ik geen nummerplaat, zelfs geen omschrijving van de wagen.. Onbegonnen 007 werk..


Jij en ik mogen dus opdraaien voor de kosten...
Proper is het!!!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Huub jongen,
Vroeger deed ik uit burgerzin ook systematisch aangifte van dit soort 'misdrijven'.
Achteraf bleek dat de politie een register bijhield van het aantal keren dat je hen belde.
Op een dag zat ik het hoofdkantoor op de Antonius Triestlaan toen een agent mij toesnauwde: "En wat denkt mijnheer wel? Ik zie op mijn computerscherm dat gij al talloze keren in contact geweest zijt met de politie. en zo iemand zou ik moeten geloven?".
Ik met de grootste moeite de man overtuigd dat iemand die in de Keizer Karelstraat woont (woonde) getuige is van talloze (pseudo) criminele feiten en dat ik het mijn plicht vond om de politie daarvan te verwittigen. Tenslotte geloofde die flik mij gelukkig. Maar van de kwaal om te pas en te onpas aangifte te doen ben ik genezen.

Huub80 zei

tjah, ik dus niet.. ;o)
helaas voor oom agent dan denk ik, maar ik zal toch zo'n zaken blijven melden..
Toen we nog in de Oudescheldestraat woonden belde ik vaak, omdat ze voor de poort stonden..
Maar ze doen er dan ook wel wat aan.. zolang ik niet zo iets al bij u meemaak denk ik dat ik het toch mijn plicht zal blijven vinden om zo'n zaken te melden..

Nuja, back on topic: de vuilbak en het paaltje zijn ze gisteren komen ophalen, en deze ochtend heeft de stad Gent een nieuwe paaltje gezet..

wordt waarschijnlijk vervolgd...