maandag 7 mei 2007

Planckendaele

Een dagje tussen de dieren...


Vorige week zondag hadden we geen speciale plannen om iets te doen...
Ideaal dus! Vandaag op uitstap!
Waar naar toe?? Euhm... Ik was al vollenbak aan het plannen, maar ja met een vriendin die op voorhand alles wil weten (ja, je leest het goed; geen verrassingen)...

Ik had een keuze of 5 gevonden, twee in binnenland en drie in buitenland. Allemaal hadden ze iets met beesten, want mijn schat sprak er al enkele weken van om naar de Zoo of Planckendaele te gaan...
In de auto zittende begon ik zelf te twijfelen.. Waar rij ik nu naar toe..
Dusja, ik had geen andere keuze dan ze even snel te overlopen met mijn schatje. En dan was de keuze voor haar snel gemaakt, Planckendaele natuurlijk..
Al mijn opzoekwerk en planning voor niets! Ze wil in het binnenland blijven.. Lap!

Rond 10h30 zijn we doorgereden en een dik uur later waren we ter plaatse! Al dat volk!!
Snel (wat is snel in een massa) een veel te duur ticket (duur is alles boven de 16€95 voor een dierenpark) gekocht en we zijn vertrokken! :o)
We waren het park net in en onmiddellijk zijn we doorgegaan naar de nieuwe serre, want die had ik nog niet gezien. Het was echt de moeite! Mooie planten, leuke vogeltjes (RoelRoel), vuile ratten, massa's kikkers, ... Het was er leuk vertoeven, maar warm! ;o) 'Even warm als buiten maar just zonder wind' he schat?!

Vier uurtjes hebben we rondgelopen en hebben we elke kooi afgeschuimd opzoek naar het beestje! Het was echt leuk om die dieren nog eens in het 'echt' te zien. Altijd plezant in de dierentuin!
We hebben de bv verzorgers gezien, we hebben een mini koala gezien, mini bonobo aap, mini hertje, ... We hebben het voederen van de 'heusnoren' gezien, ...
Het was echt genieten! Super mooi weer, leuk gezelschap, .. Wat kon er mis gaan.. Niets! ;o)

Na 4uur hadden we het wel gezien, Nu al naar huis gaan?! Neen toch!
Snel nog even een verrassingseffect er in steken en weg waren we richting Brussel!
Ter Kamerenbos here we come!

Toen we Brussel binnenreden had mijn schat wel door dat er iets niet klopt, nog even kon ik het volhouden 'de gps stuurt ons langs hier' maar dat liedje bleef niet duren..
Enkele ogenblikken later stonden we in Ter Kamerenbos waar ik opzoek ging (op de franse manier) naar een parking. Hier kreeg mijn schatje haar eerste hart stilstand denk ik!
Nuja, ik had parking he!
Effe snel gaan kijken bij de inliners, ja bekenden maar niemand die ik nu echt wou spreken vandaag. Dus even van ver hallo zeggen en een stukje gaan wandelen met mijn schatje!
Maarja, we hadden eigenlijk al een hele dag gewandeld en skaten daar hadden we alle twee geen zin in.. Terug naar de auto dan maar! :o)

Hart stilstand twee van mijn schat! Uit onze parkeerplaats rijden :o)
Van Brussel zijn we dan doorgereden richting Gent, afgereden in Wetteren om Liesbeth en Roel (broer van Marjon, die er niet was) te bezoeken!


en later die avond gingen we nog gezellig iets drinken met Jan-Maarten.
Een geslaagde dag dus!! ;o)

... klik op de foto voor onze foto reeks ...

Geen opmerkingen: