dinsdag 3 juni 2008

IFSA Brussel

The Day's after...


Het is gepasseerd, het grote IFSA event te Brussel.
Wat is de schade na het event? Niets!
Nuja, toch niet voor mezelf.. Voor de scene, dat is iets gevoeliger..

Het was in elk geval een top event, met top rijders!
Het een zware wedstrijd, in elke discipline.
Team France en Team Italië zorgden voor hevige competitie. Wat natuurlijk ook niet moeilijk is als je elke week 30h gaat trainen en dan nog eens een coach hebt ook..
In tegenstelling tot de Belgen... Ik kan alleen spreken voor mezelf, maar ik heb voor geen enkele discipline geoefend.. waar en wanneer zou ik dat moeten doen? En vooral met wie?

Terug naar het event.
Zaterdagochtend, vroeg in de ochtend, de wekker loopt af.. Ik was al een half uur er voor wakker vandaag is de dag...
Het was vroeg en dat merkte ik al snel, mijn lichaam had nood aan slaap; de laatste week was druk en lastig geweest. Maar helaas.. Het moet!
Ook mijn schat had het lastig, terecht!

Een dik half uurtje later zaten we in de wagen, richting Brussel.
Mijn zenuwen werden erger en erger per kilometer, was ik blij dat we na een klein uurtje aangekomen waren.
Het was er nog vrij stil, enkel Team Italië en Team France waren aan het opwarmen.

De eerste competitie van de dag was de speed slalom Dames. Ik kende alleen Severine Thomas; een ontzettend goede slalom skatester!
De speed slalom was een harde wedstrijd, onmiddellijk werd ons duidelijk waarvoor team Italie hier was! Om de franse het vuur aan de schenen te leggen...
Severine haalde de finale niet, ze werd gekicked in de halve finale onder luid gejuich van de Italianen...
Meer hoef je er dan ook niet over te zeggen....
Voor België deed Magali mee, van Ter kameren bos. Ze eindigde helemaal onderaan het klassement maar verdient respect om dat ze deelnam!

Daarna volgde de freestyle slalom Mannen. Hier deed onze Belgische trots aan mee, Tim (aka Sch3lp). Hij reed een schitterende tweede run! Respect!
De andere deelnemers, Vinz en skali bv reden ook zeer sterk. Al had ik zelf al beter gezien (bv Amsterdam; toen de regels zo streng nog niet waren..), al bleef het echt indrukwekkend!
De beelden spreken voor zich, ik probeer ook zo snel mogelijk de runs online te krijgen! ze zijn echt indrukwekkend!

Na de freestyle was het tijd voor de Free Jump. Hier nam Sch3lp en ikzelf aan deel.
Had ik beter niet gedaan... ;o)
Helaas ben ik afgegaan als een gieter; al hebben sommige mensen het wel gerelativeerd.. :o)
De competitie was vrij sterk en groot met lange benen.
Ik weet echter zelf niet goed hoe het komt, ik lag er al uit (als eerste) op 1m...
Normaal spring ik over een dranghekken, 1m20 dus...
Behalve op de wedstrijd, stress?!

Ik zoek geen excuses!
Ik weet het voor de volgende keer! Oefenen moet ge doen!

's Avond hebben we nog een bezoekje gebracht aan de Ikea, om mijn schat te plezieren..
Het heeft er wel voor gezorgd dat ik alles even kon plaatsen, ik was nm zelf niet zo tevreden (lees als: teleurgesteld) met mijn wedstrijd...

Zondagochtend, ik wil uitslapen!
Helaas, tzat er nt in!
Om 10h moesten we al aanwezig zijn, want vandaag deed ik mee aan de speed slalom...
Ik had er weinig vertrouwen in, en dat was zichtbaar in de opwarming; waar ik het ene potje na het andere omver reed...
De competitie was hard, je had die franse en Italianen moeten zien gaan...
echt niet normaal!!

De competitie zelf was wel nog ça va; we deden mee met drie Belgen.
Maar ook hier lagen we er na de eerste ronde uit.
Uiteindelijk haalde ik de 4de laatste plaats; waar ik best nog tevreden mee kan zijn...

Na de speed finale was het de beurt aan de dames, voor de freestyle slalom.
Ook hier een hoog niveau, al stak Clochette er wel bovenuit!
Maar ook hier waren de Italiaanse Dames en de franse dames zeer sterk! Vrij technisch, waardoor de run (zoals bij de heren) vaak op niet zo veel meer trok (mijn mening).
Ook hier spreken de video's boekdelen, ik tracht deze zo snel mogelijk online te krijgen.

Na de Freestyle dames was er de prijsuitreiking.
Ieder van ons kreeg een getuigschrift van deelname, een leuk aandenken dus!
Helaas stond er geen enkele belg op het podium.

Van België waren er dit weekend 4 deelnemers, alle vier hebben ze zich geweerd! Vooral Sch3lp deed het heel erg goed!
Proficiat aan de Belgen! En vanaf nu leggen we nationale trainingen in tegen volgend jaar!! ;o)


de foto's van afgelopen weekend:

Zaterdag:
Zondag:



En natuurlijk wil ik mijn schat, Marjon, bedanken om dat zij
haar eigen weekend volledig heeft opgeofferd voor mij!!!!!
Je bent een schat! Ik zie jou graag!!!!!

Geen opmerkingen: