donderdag 23 november 2006

Kunstbende

Zaterdagochtend, vroeg!
Vandaag een drukke dag!

Ik moet werken voor Kunstbende, het project waar ik nu op sta bij vzw jes.


Kunstbende is een project voor jongeren van 13 tot 19jaar die opzoek zijn naar een podium. Deze word hen aangeboden in een lokale regioplaats. Wil je meer info over kunstbende, klik dan gewoon eens hier


De bedoeling van vandaag was het volgende:
KUNSTBENDE BEZET KUNSTBERG - 18/11/06 - Nationale Promostunt
We maken de Kunstberg met zijn honderden golems tot een blijvend teken van jong
creatief geweld. De Kunstberg wordt ons Paaseiland. … We mogen al eens overdrijven.Ieder zijn golem In navolging van de houten constructies van Koen van Mechelen, kiezen we voor het
concept ‘golems’.
De golem is een mythisch figuur die alle vormen kan aannemen. Hij is wat de schepper
ervan maakt en doet wat zijn schepper wil dat hij doet. Erg symbolisch allemaal,
maar een leuke metafoor voor Kunstbende. Kunstbende is de grootse wedstrijd in
kunst waar de voorbije 8 jaar al 15 000 jongeren aan deelnamen. Iedereen tussen
13 en 19 is er welkom en kan er zijn creatief ei kwijt. Net als de golem kan dat
allerlei vormen aannemen. Wat je ook bedenkt, wij hebben er wel een categorie
voor.
Maar je hoeft het natuurlijk niet in zo’n filosofisch kader te zien. Het wordt ook gewoon een erg leuke en gezellige manifestatie. Van KUNSTBENDE, voor iedereen. Iedereen die zin heeft maakt zijn persoonlijke beeldje. Met het aanwezige materiaal kan je
makkelijk en snel aan de slag.
ZATERDAG 18 NOVEMBER 2006 – 10 TOT 17 UUR – KUNSTBERG, 1000 BRUSSEL



Dus, afspraak om 9h aan de buro van Jes, daar even Heide en een ambasadeur oppikken en met ons vieren naar Brussel.
Na een vlotte reis kwamen we aan in Brussel. Ik dacht het te weten, parking op mont des arts (kunstberg) vlak naast waar het event zou doorgaan. Ja tarara! Het was €16 voor een HALVE DAG! Lekker niet dus!
Toch even de auto daar laten staan en eens gaan kijken of er al wat beweging was. Alles was al mooi opgebouwd, verschillende tafels met het materiaal op, een tentje met food en booze, ... Het zag er leuk en veelbelovend uit.
Om iets na 10h starte het, snel even de auto gaan verzetten naar een overdekte (en veel goedkoper), en terug naar de Mont des arts. Daar werden we gebrieft. Naast enkele regiocoordinatoren (waaronder mezelf) en enkele amba's (waaronder marjon) werden we opgedeeld in vier groejes. En dan vlogen we er in!

Het maken van Golems...
Ik ga er gelijk nt te veel over uitwijden, lang heb ik er nt aan bezig geweest! Ik heb er een kleine 25-30 gemaakt denk ik en ik was het beu.. Te eentonig, te saai voor mezelf.. En, ik was nt den enige... marjon was het ook reeds beu! alleen was zij er natuurlijk voor de fun en ik om te werken... Een tijdje later is ze het stad ingetrokken en daar heeft ze volgens de verhalen van genoten!

Ikzelf heb me ook best wel nog geamuseerd op de Monts Des Arts! De hele middag heb ik samen met Heide ballonnen opgeblazen. Neen, nt gewoon zo! met de heliumfles was het te doen!
Het was wel fun!
Nu en dan eens weglopen van mijn post om foto's te nemen (helaas, ik heb ze zelf niet...) en terugballonnen opblazen!



Al bij al vond ik het een geslaagde middag, minpuntje mss, het doel, de pers bereiken is DUIDELIJK MISLUKT! Maar dat is onze schuld nt, dus ik maak me gn zorgen!




daar het iets vroeger gedaan was konden we nog afrijden in Ternat.. Ja, je leest het goed, ikea!
muisje blij natuurlijk! shoppen!
ai, blijkbaar weer in de veerkeerde bui...
eindresultaat, ik die (volgens sommige) in de verkeerde bui was heeft wel het meeste gekocht!
en wat koopt madam? een servjettenhouder en een plantje! man man man!
maar, ik zie het plantje graag hoor! echt schat! ;o)






en de dag was nog nt om, snel naar huis, douche nemen en terug de auto in!

Deze avond werden we verwacht in Oostkamp, voor de verjaardag van Paul, de papa van marjon.
Party time!
het was ontzettend leuk! Ik heb me goed geamuseerd!

ik zou zeggen, bekijk de foto's eens (klik hier) en je zal al gauw zien hoe leuk het er was!

en mss een kleine impressie, zie de foto hier in het tekstje.



Later die nacht terug naar huis, enkele km-ers rijden en dodo doen!



een geslaagde dag!
Ammaai mijn voetjes! het was een lange dag! En genoten dat ik heb! nog van dat!

1 opmerking:

Anoniem zei

T'is wel een mooi plantje é... En geef toe, het heeft al een plaatsje in je hart veroverd... Dikke X, me ;-)