donderdag 23 november 2006

Overleg Schepen van Sport van Gent

Informatie vergadering met het Kabinet van de schepen

Dinsdag nm had ikzelf in naam van Belgian Inline Center vzw een onderhoud met de schepen van Sport Christophe Peeters.
De heer Peeters had ik zelf reeds meerdere malen ontmoet, op events maar ook via de sportdienst.
Naar aanleiding van het nieuwe beleidsplan en dito plan voor een groot skatepark in Gent had ik deze gecontacteerd voor een info-meeting.
Bedoeling was om de plannen van de toekomst uit te leggen, vanuit de stad zelf dan. Daarbij wouden we onszelf als organisatie ook nog eens (opnieuw) voorstellen en kijken wat de mogelijkheden zijn naar samenwerken en participatie van de schepen van sport.
Het was een boeiend gesprek waarbij ik een bekende terug tegenkwam, een van de raadgevers van de schepen (die helaas zelf nt aanwezig was) is een vriend. Komt dat even goed uit!
De plannen voor de (verre) toekomst vanuit de stad werden uitgelegd, ik stelde B.I.C. voor en we bekeken enkele mogelijkheden naar de toekomst toe.
Na afloop van het gesprek had ik een ontzettend goed gevoel! Tot voor kort zat het skatebeleid onder de Jeugddienst (wat, het mag gezegd, min of meer vierkant liep), nu zou de schepen alles naar zich willen trekken! een hele vooruitgang!
Concreet is er momenteel nog niets gebeurd ivm het nieuwe park, het is iets wat gepland is binnen deze legislatuur, ze hebben dus nog wel wat jaartjes!
Het is alvast een possitief gegeven dat er nu zeker al inline skaters gehoord zullen worden in dit project!
Voor Belgian Inline Center vzw zit er waarschijnlijk ook heel wat in het verschiet voor het uitbouwen van de thuisbasis Gent. Iets voor morgen? Ik denk het niet! Maar mits een goede onderbouwde samenwerking kan er heel wat gebeuren!
Ze staan alvast achter onze sport! Wat willen we meer hebben?!
Ik ga jullie hier alvast op de hoogte houden van verdere vorderingen, en die komen er!!
bij deze doe ik hier ook nog eens een oproep, iedereen die deel wil uitmaken van B.I.C., altijd welkom! Wij willen uitbreiden! en hebben uw hulp daarbij nodig!!

Geen opmerkingen: