maandag 27 november 2006

Zaterdag - Traject EL Dag 1

traject dag 1

Deze ochtend de auto ingesprongen samen met een koffer vol gerief, in de hoop dat alles er inzit...Op naar Blankenberge, met zin en zonder zin... Een beetje een dubbel gevoel... Raar!Minder zin omdat ik mijn schat moet achterlaten, met veel zin omdat ik de groep terug zie!En, ik geef het toe, minder zin omdat ik weer een aantal zaken moet doen die ik dan persoonlijk nt nuttig vind of mij persoonlijk nt liggen...
Ahja, we zien wel!Mijn schat afgezet aan de voordeur, min of meer uitgebreid afscheid nemen (tis maar voor drie dagen he!) en huppa! Blankenbergeeeeeeeuh!Marginaal! ;o)
Aangekomen op het gemak iedereen terug gezien, ervaringen uitwisselen, links en rechts horen hoe het gaat met hen projecten...Leuk leuk!En onmiddellijk kregen we de eerste opdracht, we zijn vertrokken!De tweede opdracht is de vermelding waard.
De opdracht luide als volgt, blaas het Nederlandstalige lied nieuw leven in...Jihha!en er waren nog een aantal voorwaarden, 5 songs uit verschillende jaren + 1 in verschillende talen, met de groep op de radio komen en live een nummer brengen, promotie maken a la 'boule de berlin', optreden voor min 50 personen, ... dit alles binnen de 4h vanaf aanvang!LEUK! totaal mijne muziek en doelgroep! NOT!Nuja, het is wel een opdracht die me ligt, organiseren en praktisch uitvoeren.Aanvankelijk wist ik nt waar te beginnen, ik zag het bos nt door de bomen.
Alles verliep zeer chaotisch in de groep, er was gn overleg, ieder deed zijn ding, ... Plots wouden ze mij aanduiden als 'coördinator', maar dat zag ik (ondanks dat het mij wel ligt (en ze zeggen dat het in mijn aard ligt)) niet zitten... In het eerste deel van het traject heb ik een slechte ervaring opgedaan doordat de 'begeleiding' vond dat ik te veel op de voorgrond stond (de groep steunde dit nt! en hier hangt een hele historie aan vast!)We zijn dan toch min of meer gestart, mensen gingen bellen, ik ging mijn gps hallen (hadden we echt nodig vandaag!), ik zorgde voor i-net, mensen gingen al plannen, ...Maar opzich werkte iedereen naast elkaar en veel gebeurde er dus nt.Tijd om in te grijpen; hup, ik vond dat er twee groepjes nodig waren en zo geschiede...Het eerste groepje deed alles van uit de basis (songs zoeken, contacten leggen met radio, jeugdverenigingen, ...) en de tweede groep zakte af naar de dienst toerisme en Rust en Verzorging Tehuizen (R.V.T.).Goed plan, groep twee was mijn team.Op naar het eerste RVT, bot gevangen! het was nt mogelijk!Op naar het tweede RVT, bot gevangen! verantw was nt aanwezig en ging nt lukken...Op naar de dienst toerisme, dicht! van 11h45 TOT!! 13h30!! Forget it! te laat, te veel tijdverlies!Op naar het derde RVT, BINGO! Hier kwam een BV (naam vergeten) zingen vandaag en mss konden we een deel zijn ervan... Maar we kregen nog geen bevestiging omdat de verantw. afwezig was...
Terug naar de basis, hier had ik gehoopt een vergadering te kunnen houden met iedereen, maar dat zat er dus nt in! Chaos!Zij hadden zelf al een plan uitgewerkt en wij ook... Mixen? Nt mogelijk!Hun plan was om iets te doen met de Sint die vandaag hier toekwam. We hadden contact met de fanfare die begeleiding van de Sint verzorgde. Er was MSS een mogelijkheid...
We hadden twee plannen, met mogelijkheid tot uitvoeren, maar niets concreet!!De groep vond eten belangrijker dan vergaderen, helaas dus! Plan mislukt. Doordat ik natuurlijk nt te veel op de voorgrond wou treden (dit was een eis die we moesten neerschrijven VOOR de opdracht, 'mijn eigen blijven binnen de opdr', kon ik bv nt op tafel slaan) lukte dat dus nt..Ik ben dan maar zelf op expeditie geweest en zo kwam ik op heel wat interessante en bruikbare info.Na het eten ging het naar zeer chaotisch! Plots besliste iemand om naar de Sint te gaan en van daaruit te zien wat ging volgen.Dus, iedereen in de auto en opweg naar de Sint. 'En dan??' 'euhm...'
Het was leuk! we hebben de Sint zien toekomen, we hebben staan zingen, we hebben de fanfare zo ver gekregen om liedjes te spelen zodat wij uit volle borst konden meezingen, ...Maar daar waren we nt tevreden mee!dan maar de optie van het RVT bewandelen, onderhandeling!Deze hebben even geduurd, het was nt zo evident om de ?? te overtuigen, maar het was gelukt!we moesten dus VLAAMSE HITS gaan zingen voor een zaal VOL met BEJAARDE mensen!!!!!OH MY GOD! wie zijn idee was dat???
Ik ken gn Vlaamse hits, ik kan (nt) amper zingen, ik wil nt graag op een podium staan, ... en het is nt mijn ideale doelgroep...Ahja, in groep durft een mens al wat meer.. en daar stonden we dan, met ons 9 op het podium uit volle borst mee te zingen of (zoals de meeste) iets te brabbelen die op de woorden leek die gezongen werden...HET WAS FUN!! echt, zalig!
opdracht voor ons geslaagd, helaas haalden we de radio nt, maar dat vonden we op dat moment totaal nt belangrijk..
's Avonds hebben we dan nog een 'terugkoppelings'-opdracht gehad en enkele uren geleden is de dag officieel afgesloten.Ondertussen is het wel reeds 2h30, de groep is ongeveer een 1h geleden gaan slapen en ik zit hier zielig en alleen mijn verslagje te schrijven...ja, je raad het al... Ik ben (alweer) nt moe...

Morgen een nieuwe dag, nieuwe uitdagingen, hopelijk iets waar ik me even hard voor kan/wil inzetten als vandaag...Dat zal dus bang afwachten worden...WE SHALL SEE!morgen deel 2! ;o)

Geen opmerkingen: