maandag 31 juli 2006

Roller Parade Koksijde

Een zondag, in de werkweek of in de vakantie, het is en blijft een 'rustdag'...
De hele vm en nm zitten slenteren, wat foto's zitten online plaatsen, interessant gesprek gehad op msn ;o) , het i-net zitten afschuimen, naar buiten zitten kijken en depressief worden van het weer, ...
Niet veel speciaals dus. Hoogtepunt was de msn-conversatie ;o)


Zoals de meesten onder jullie ondertussen al wel weten zijn er in de zomermaanden de Roller Parades, iets waar ik tracht zo vaak mogelijk aan mee te doen. Ook op zondag hebben we een tocht in Koksijde.
Hier in Gent zag het weer er aanvankelijk helemaal niet goed uit; regen druppels links en rechts, geen zon, wolken overal in de lucht, ... Dan maar opzoek naar de webcam's aan de kust.
Om 16h zag ik plots zon op de webcam! YESS! ideaal! we kunnen rijden deze avond!
Gelukkig maar, anders ging ik een beetje onnozel komen...
Tegen een uur of 18h doorgereden naar de zee... Eindelijk, het zee-tje...
het was weer zolang geleden... :o)

Ivm de Roller Parade zelf valt er niet veel te vertellen. Veel oude bekenden waren er; Helena en Sven, Stijn en Evy, Joachim... Met andere woorden het Deinze Terror Team was aanwezig (mijn € valt pas bij het typen van dit bericht). Heel wat andere bekenden waren ook aanwezig op de Dijk. Het was een gezellige tocht, met een nieuw gedeelte tussen deze maal. Een goed stuk! Lekker.
Ook op deze tocht was ik staffer, ik kreeg weer een functie toegewezen vooraan. Lekker hoor daar! Mijn taakomschrijving: ver voor de Roller Parade zelf het verkeer reeds stilleggen zodat de wagens voor de parade en de parade zelf kan doorrijden. Grote voordeel hieraan is dat ik dus vaak van niets naar alles moet. Een heel goede training dus!
Topsnelheid van gisteren was 48,9km/h. We hebben een 21tal km gereden. Dit alles in 2h15 (pauzes incl.)
Het spijtige gisteren was juist dat op het einde, op de dijk, de organisator had besloten de mensen niet vrij te laten voor de laatste km-ers. Dit is een stuk waarbij we normaal iedereen laten gaan, vollenbak vooruit! Zalig!
Maar helaas, gisteren was dat het geval niet.


Meer heb ik niet gedaan gisteren...
De foto's van deze dag kan je hier vinden, enjoy!

Geen opmerkingen: