zondag 11 november 2007

Opnames Vlaanderen Vakantieland...

Pardon? Alweer opnames?!



Op vrijdag middag kreeg ik een telefoontje. Iemand van de vrt aan de lijn.. Oei
Op donderdag had ik een mailtje van de mannen van RouteYou. Ze hadden contact met de mensen achter Vlaanderen Vakantieland. Enkele maanden geleden had ik, in naam van Belgian Inline center vzw, een vergadering met de mensen van RouteYou.
Dit jong bedrijf is werkzaam in 'mapping' en 'routing' van routes en tochten. Ze bieden nm een online platform aan waarop mensen hun routes kunnen inbrengen en zo dus delen met de hele wereld! Waarom ik met hen aan tafel zat? Omdat wij al lang opzoek zijn naar een platform die we kunnen combineren met onze site. Nuja, doordat onze (nieuwe) site een beetje achterhinkt is dat momenteel nog niet mogelijk, maar het komt goed! Hopelijk voor het nieuwe seizoen.

Soit, waarom contacteerden ze mij?
Ze waren opzoek naar mensen op skates. Om RouteYou in een mooi daglicht te stellen (en dus nt altijd wandelaars en fietsers) waren ze opzoek naar leuke alternatieven. En daar kwamen we dus in voor, naast de rolstoelgebruikers en de oldtime riders.
Ze waren dus opzoek naar inline skaters, ze waren aan het juiste adres!

Maar, het was wel voor de dag erna.. Ai ai!
dat ging moeilijk worden!
"Nuja, jullie moeten niet met 40 zijn, maar een groepjes is leuk"... Dus daar gingen een 30tal smsjes, een 150tal e-mails en een post op het forum en deze blog...
Ik wist dat we al zeker met 2 zouden zijn (+de mensen van RouteYou zelf die skaten) dus het was al wel okay... Alle, een avond / dag opzoek naar inline skaters; ik wist wat me te doen stond!

het is zover, zaterdag!! The day!
In de vroege ochtend nog snel een smsje zenden naar Sven, ik was nog opzoek naar inline skates maat 46/47... Sven heeft zo'n size, dus hoopte ik een beetje op hem ;o)
En jawel, Sven kon me de skates leveren voor Robin; de reporter van dienst!

Om 14h stonden we daar, op de afgesproken locatie..
Helaas geen andere inline skaters te zien..
Na een 5tal minuten kwam Ian af en kreeg ik foon van Peter; super!
Ik kon me nm geen leukere collega inline skaters inbeelden, ideaal dus!
In totaal waren we met zijn 6-en + Robin Vissenaeckens (de man van Vlaanderen Vakantieland).
Op naar de film locatie, even onduidelijk wie voorop ging rijden.. Wij waren de derde auto in de rij, peter voor ons en dan de filmcrew. De filmcrew kent de baan niet, dus die reden aan de kant. Peter doet effe verder hetzelfde, die weet de baan ook niet. Dus was het aan ons, humz... Nuja, ik wist ongeveer wel waar het was, dus follow me! ;o)

Skates passen, eerste stapjes leren en weg waren we met ons zeven.
Robin had geen ervaring maar leerde wel snel! Ontzettend goed skaten binnen een paar uur zat er niet in, maar hij lag er totaal niet van wakker! Het mag ook eens anders he!

De opnames zelf waren leuk, 'nog eens opnieuw en nu zo en zo', 'goed staat er op', 'en dan nu..' .. hebben we vaak gehoord. Maar we amuseerden ons. Robin (en de rest ook) liet zich volledig gaan en dat gaf alleen maar leuke momenten en veel gelach!
Ongeveer in het midden zei he plots tegen mij "en dan doen we sebiet een interview met u, gewoon wat vraagjes, zo over de ondergrond en zo.." SLIK!
Ik wist van niets! En voor ik het goed en wel besefte was hij al begonnen. humz, wat moet ik gaan antwoorden, welke vragen gaat hij stellen, ..
Alles ging vrij vlot, geen probleem, geen moeilijke vragen, .. Het was een leuk interview.
Op het einde draaide hij zicht plots naar zijn andere kant, daar waar Marjon stond (de rest stond allemaal achter mij) en vroeg of het klopte en of ze het ook leuk vond.. Was die effe verschoten! ;o)
Maar ook aan Peter en Ian stelde hij een vraag, waarbij Peter niet zo tevreden was van zijn antwoord. 'Ja, ik ben volledig akkoord met wat Huub zegt.'
Voor dat ene moment dat hij eens op nationale tv komt... :o)

Daarna volgde een interview met Pascal, van RouteYou. Hier reden wij dan achter hen beiden, het interview ging inderdaad op skates door!!
Schitterend was het!

Nuja, we hebben dus ongeveer 3h gefilmd voor een reportage van max 5min. Van die 5min zal er maar een klein deeltje op skates zijn. 1 ding is zeker, we komen sowieso allemaal in beeld!!
De eind generiek is nm bij ons opgenomen ;o)


Het was dus een ontzettend leuk middag!
Meer inline skaters was niet echt nodig, al had het wel leuk geweest als er meer waren geweest! Maar doordat we het minder dan 24h op voorhand wisten was dat echt wel een moeilijke opdracht! (al heeft iedereen het kunnen lezen, het stond nm onmiddellijk op het forum!)
De foto's van deze shooting kan je hier vinden:


Aan iedereen bedankt voor deze schitterende middag!
Het was fun! Meer van dat zou ik zeggen! ;o)

1 opmerking:

Anoniem zei

ik kom op den teevee!!!!!!!! :-)