maandag 25 februari 2008

Internationaal Indoor Evergem

Damnz, zot!


Zaterdag vm had ik nog wat aankopen te doen, voor de zondag.
Dus zijn we snel naar de Supra Bazar geweest, omdat het zo cheap is.. :o)

Daarna heb ik mijn schat afgezet die op bijscholing moest bij hondjes (Hachiko) in Merelbeke.
Ik had min of meer mijn woord gegeven (deed dat drie jaar geleden ook al..) dat ik ging langsgaan op de Internationale Indoor van Evergem.

Ik vond het nu welletjes en moest echt gaan!
Dus onmiddelijk doorgereden naar Evergem.

Het was er fantastisch. Best wel veel volk, iedereen was de renners aan het aanmoedigen, .. feest! ;o)
Nuja, na wat langer kijken en opgaan in het event merk je al snel dat het niet altijd feest is..

Ik was blij dat ik mensen terug heb gezien die ik na lange tijd niet meer had gezien, zoals Justin van Brugge! ;o)
Marcel, Sara, Katrijn, Ettiene, Jasmien, .. te veel om op te noemen...

Al snel zie je dan dingen gebeuren, snelle races, korte bochten, gasten die uit de bocht gaan, scheidsrechters die waarschuwingen geven, duwen en trekken, ..
Maar je ziet ook dingen die niet bestraft worden..

Zoals velen wel weten is er op het forum altijd al commentaar geweest omtrent de refs en het gebeuren op wedstrijden, maar eindelijk kon ik het ook eens zelf zien en meemaken!!

Ik spreek er mij niet over uit, daar ik er geen verstand van heb!
Maar er is toch één voorval die mijn aandacht opeiste..

Dames zijn aan het rijden, kopgroep...
het franse team rijdt ontzettend samen, werken echt samen (is me echt opgevallen!).. een Belgische rijdster komt er op een bepaald moment tussen, was van de 5de plek naar de 2de plek kunnen door rijden in de bocht. Op 1 een franse en op 3 ook een franse.
De bocht vlak voor mijn neus begint een duw en trek spelletje; de franse op de 3de positie wil die belg er uit; ze geeft ze een duw (zeg maar schouder) waardoor de Belgische valt en natuurlijk die een franse (op 4de positie) hindert (deze gaat ook tegen de grond!).
Wat is het besluit van de ref?
de Belgische moet er uit...
En frankrijk krijgt geen waarschuwing of niets...

Uiteraard barst de Belgische uit (niet alleen in tranen..); hoe zou je zelf zijn..
Maar dan is het te laat.. Wedstrijd gereden, besluit genomen...


Dat was wel even slikken..
Als je zelf als buitenstaander zoiets ziet gebeuren.. Mja...


In elk geval, los van dit voorval; het was een geslaagde middag!
Ik ben er veel lang gebleven dan ik verwacht had, en vond het ontzettend aangenaam om mee te maken!
Smaakt naar meer!!!!!


Doe zo verder Evergem, en ook aan de rijders: blijven gaan!!!
Sjieke dingens!
(en neen, indoor is niets voor mij; dus ge moet me niet proberen overtuigen...)

Geen opmerkingen: