maandag 16 oktober 2006

Vrijdag den 13den...

Jahha, afgelopen vrijdag wast van datte...
nen vrijdag, nen 13den, gemixt...
niet gezond!

Ik geloof daar allemaal nt in, maar na dit... :o)

Vrijdag mocht ik het seizoen afsluiten, samen met mijn collega's, op de blaarmeersen.
Een dagje inline skaten, veel kan er nt verkeer gaan.
Op tijd vertrokken naar mijn tuintje, op tijd aangekomen.
Op het gemak alles klaarmaken en klaarstomen en huppa, om 9h15 waren we vertrokken!
Ik had er zin in!

Allemaan eerste jaars vandaag, super!!
Het begon echt goed, mensen van vorig jaar, van op andere scholen die me nog kenden... tof!
Leuke bende, toffe dingen gedaan, nieuwe oefeningen en trucjes, ... het was fun!
De tweede groep, zalig, leuke bende, kon je eens mee onnozel doen.
Het einde van de vm is in zicht, nog even een laatste toer laten rijden en we zijn weg...
ik kijk met een smile op mijn gezicht de piste rond... De overkant, te midden van de baan... Iemand ligt neer, doodstil, beweegt niets...
PANIEK!

ik vlam er tegenrichting naartoe, de lesgever van't school is ook al onderweg.

Aangekomen direct van alles en nog wat proberen nagaan. Skates uitdoen en bescherming, kan je dit nog bewegen, waar doet het zeer, ..
Het leek vrij ernstig, blijkbaar was de jongedame in dit verhaal gewoon voorover gevallen, uit het niets. hierbij was ze op haar bekken, elleboog en knie terecht gekomen.
Ze kon amper bewegen, had pijn, was aan het wenen, kon bijna nt ademen...
Even overleggen en de 112 bellen...
Tjah, leg maar uit hoor; 'tis op de rolschaatspiste..."
'Ik zal vooraan aan de ingang staan, de amublance opwachten en zal die dan meenemen naar de locatie..."

Zo gezegd zo gedaan, een eeuwigheid lijkt het te duren, maar binnen de 15min stonden ze daar!
Aangekomen bij ons slachtoffer deden ze onmiddelijk een nekkraag aan. Ze hebben gn enkel risico genomen, op de draagberrie en weg naar het ziekenhuis.
Heel voorzichtig hebben ze alles gedaan, alles uitgelegd, ...
Hoe het verder is afgelopen weet ik niet... Ik hoop een dezer er nog iets van te horen eerlijk gezegd...

Nuja, eind goed al goed!


we zaten ondertussen nog wel maar aan de helft, maar dit was eenmalig! dat wist ik al zeker ;o)
En zo was het ook, in de nm twee toffe groepen gehad en me super geamuseerd.
Het was echt leuk! toffe bende, wijze school, toffe leerkrachten, .. een mooi einde!


in de vooravond hadden we dan de evaluatie van de SSD, interessant kan je het wel noemen..
het was verhelderend, sommige dingen zagen wij mis, andere dingen zijn meegenomen om te bekijken en hopelijk doen ze er iets mee!

18h, TIS WEEKEND!!!

Geen opmerkingen: