dinsdag 29 januari 2008

Training...

Brr tis koud...


Vandaag had ik voorgenomen om te gaan rijden, geen 10km of minder, neen nee eens een goed stukje..
Ik ging dan ook voor 20km; nog geen massa kmer, maar wel al eens de moeite...

Bij het uitstappen van de auto was het echt koud...
Ik voelde de koude wind rond mijn oren waaien en mijn vingers koelden af...
Helaas, ik laat me hierdoor niet afschrikken! Ik wil echt gaan rijden!!

Het was een leuk tochtje, heb goed gereden, heb bijna mijn doel gehaald...
Ik had graag die 20km gereden binnen de 50min (wat opzich niet schitterend is, maar na bijna 4maand op non-actief)... Helaas lukte me dat niet, op 1min en 12 seconden na.. Beetje teleurstelling bij aankomst; maar wel voldaan.

Enkele stats:
aantal km-ers: 20,01km
Tijd: 51min en 12seconden
gemiddelde snelheid: 23,5km/h
maximum snelheid: 35,7km/h

Die 25,7km/h heb ik voor een goede 3km-er kunnen aanhouden, weliswaar achter twee vriendelijke wielertoeristen. Ik was ontzettend blij dat het me lukte om de 3km zonder probleem verder te rijden.. Maar ik moest afhakken, mijn lichaam had nood aan vocht en ik voelde dat mijn adem op een moeilijker punt kwam (nog niet buiten adem, maar die toon was wel al gezet ;o) )



Al bij al ben ik dus zeer tevreden!
Goed gereden, nog niet super snel; maar het zijn ook niet de meest ideale omstandigheden...
Ik hoop dat het een goed seizoen gaat worden, ik heb er nu wel al een goed oog op...



Heb jij zin om te rijden? Laat het me weten!
Ik ga zeker mee gaan rijden!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Man man man ... ik was blij dat ik zondag de halve marathon aan een gemiddelde van 15.2km/h kon rijden en dan kom jij af met zo'n snelheden? Vergeet het maar, wij rijden niet samen ;-).

Huub80 zei

ouw ouw ouw! dat is alleen maar als ik ga trainen he! ;o)
dat is dan ook de bedoeling om mijn techniek, snelheid en uithouding te verbeteren; dus staar u er niet blind op! ;o)

we gaan zeker eens een tochtje gaan doen in de polders! Ik zie het al volledig zitten ze!!!
Met elk onze gps, en dan vergelijken
lol ;o)