zondag 24 december 2006

Mijn nieuwe auto...

De nieuwe wagen...

Vandaag, de vooravond van Kertsmis, kwamen we thuis met de wagen na het ophalen van ons uitgebreid diner.
Poortje gaat omhoog, we rijden binnen en wat zie ik staan, een ontzettend blinkende wagen.
Ik rij een beetje verder want de man is zijn wagen aan het draaien op onze parking. Plots merk ik op dat meneer een probleem heeft...
Hij zit vast!!!

Meneer had zichzelf met zijn wagen, een Bentley ,vastgereden aan mijn parkeerhekje (ja, alweer een verhaal met in de hoofdrol het 'hekje')...
Ik stapte onmiddellijk uit om het te zeggen, want de eigenaar van deze super bolide had het nog nt door..

Ik toonde hem het probleem en onmiddellijk zagen we dat dit echt wel gn eenvoudige oplossing ging zijn om deze los te krijgen...
We hebben geprobeerd deze op te heffen, het hekjes los te vijzen, vooruit / achteruit rijden (1cm plaats..) ...
Uiteindelijk zijn we de mensen van de wijnhandel (waarvoor meneer kwam) er bij gehaald.
Het is nm zo dat de parking van de Wijnhandel bij ons op de parking ligt, mensen rijden dus op en aan om hun wijn op te halen.

De eigenaars van de wijnhandel zagen ook nt veel optie's... Alles opnieuw gedaan zoals wij twee reeds hadden geprobeerd, maar nu met 5.

Het helpt nt!
wat nu?
Het hekje om slijpen? Mag van mij... Maar wie heeft materiaal?
Opheffen? Effe proberen... Nope, 2ton met vijf lukt precies niet..
Hekje losmaken? Ja, na heel wat sleutel werk gelukt.. En nu?

De enige oplossing was de wagen opkrikken en zo wegkrijgen.. Een garagist hebben we dus nodig... Een van de uitbaters van de wijnhandel had een kennis die garagist is, maar wie wil er komen helpen op een zondag de 24ste december...
Ja, hij wil!

Een half uurtje later kwam er een vervolg aan het verhaal.
Meneer de garagist had een grote krik bij (nt zo'n kleintje die we allemaal hebben, maar een speciale) om de EXCLUSIEVE BENTLEY op te heffen en het hekje naar beneden te halen... Vijf seconden duurde het en alles was zonder enige bijkomende schade opgelost.
Iedereen blij, alles opgelost!


ik heb een paar fototjes, die kan je hier vinden

1 opmerking:

Huub80 zei

[EDIT 25/12] link aangepast..
foto's nu wel zichtbaar.