zondag 22 april 2007

Erfgoeddag - Brugge

Rolschaats disco....



Je zal het wel gemerkt hebben vandaag was het de (Vlaamse) Ergoeddag.
Je kon op veschillende locaties genieten van ons erfgoed.
Ook wij deden dat vandaag, in Brugge!

Mijn schat moest deze ochtend om 9h beginnen werken, ideaal dus voor mij om even door te rijden naar de zee en daar even wat energie op te doen.
Rond 9h30 was ik in Oostduinkerke, voor de massa! Genieten was het! Zonnetje, zeetje, strandje, ... waar is mijn vriendin?! Ahja, aan't werk...

Tegen 12h30 zakte ik dan terug af naar Oostkamp om mijn schat op te pikken en door te rijden naar Brugge.
We hebben een afspraak met het verleden, een rollschaatsbaan in hartje Brugge...
Daar moeten we naar toe!!


Tegen 13h waren we al ter plaatse, dus we konden Die Keure (zo heet het spel) eens bezoeken. Al eens gaan kijken wat dat zal geven die Rollerdisco.
Wauw, wat een pand zeg! Het was vroeger een drukkerij, midden in het stad. Een ontzettend groot pand is het! En in vrij goede staat, na twee keer volledig in de as gelegen te hebben...

De rollerrink was voor vandaag speciaal in een kleurtje gezet (en iets verkleind). Het zag er wel allemaal leuk uit!
Echte rolschaatsen, leuke baan (al was de ondergrond echt nt goed), leuke zaal, toffe mensen, leuke sfeer, .. Dat gaat hier nog wel fun worden deze middag!

Toch eerst snel iets gaan eten, richting hartje Brugge.
Rond 14h hadden we pas afgesproken, we hadden nog wel effe tijd!
Broodje open met het zonneke op je gezicht, wat wil een mens meer..

Op de Rolschaatsbaan was het echt wel lachen!
Terug die oude rolschaatsen aan en van nul beginnen met rollen.. Is dat effe wennen zeg!!
Na wat overtuig werk kreeg ik ook mijn schat op die dingen, leuk zicht!
Later kwam de rest ook aan, en de meesten van ons hebben het even geprobeerd. het was echt wel een grappig zicht!

Toch even wat moves geprobeerd op die beesten; slalom, powerslide, kofiepot, ...
Fun!

Na ons vertier zijn we afgezakt naar een lokaal parkje waar er een skateparkje en een basket terrein was. Ideaal om nog even wat onnozel te doen, voor mij dan niet tussen de potjes... ;o)



Alweer een geslaagde namiddag!
Het was echt leuk!
En nu weer volop aan het werk, morgenvroeg om 5h opstaan... leuk is anders... :o)


de volledige foto reportage (thx to my darling :o) )